تاریخ امروزیکشنبه , ۱۷ آذر ۱۳۹۸
6 توصیه برای حفظ سلامت رانندگان تاکسی

۶ توصیه برای حفظ سلامت رانندگان تاکسی

توصیه هایی برای حفظ سلامت رانندگان تاکسی

با توجه به شغل دشواری که رانندگان تاکسی دارند و ساعت های متوالی در حال رانندگی هستند، ممکن است دچار کمردرد و یا دردهای عضلانی شوند بنابراین ضرورت دارد تا با رعایت نکات مختلفی در حفظ سلامت عمومی بدن خود کوشا باشند تا از آسیب های طولانی مدت جلوگیری کند. داشتن یک سبک زندگی سالم و گنجاندن ورزش در برنامه روزمره زندگی کمک شایانی خواهد کرد.

در اینجا ۶ توصیه که با رعایت آن رانندگان تاکسی می توانند از سلامتی خود محافظت کنند آورده شده است:

۱- از نشستن طولانی مدت پرهیز کنید

به ازای هر ۱ ساعت رانندگی با تاکسی، حداقل ۱۰ دقیقه پیاده شوید، راه بروید و استراحت کنید. تا ریسک ابتلا به کمردرد و زانو درد را برای خود کاهش دهید.

۲- حرکات کششی انجام دهید

هر روز صبح به مدت ۷ دقیقه حرکات کششی انجام دهید تا انعطاف پذیری بدن شما حفظ شود و به مرور عضلات شما تحلیل نرود.

۳- آب بنوشید

با توجه به مدت زمان زیادی که تاکسیرانان عزیز رانندگی می کنند، هیدراته نگه داشتن بدن از اهمیت ویژه ای برخوردار است . در مدت زمان های معیتی حتما آب بنوشید تا هم از گرمازدگی در امان بمانید و هم کم تر خسته شوید.

۴- تغذیه سالم داشته باشید

در طول روز حتما از میوه ها یو سبزیجات تازه استفاده کنید تا ویتامین های مورد نیاز بدن شما تامین گردد. و از خوردن غذاهای پرچرب خوداری فرمایید.

۵- وزن خود را کنترل کنید

با انجام مرتب نرمش و ورزش و داشتن تغذیه مناسب، وزن خود را کنترل کنید تا به بیماری های مانند چربی خون، دیابت و فشارخون مبتلا نشوید. همچنین ریسک دچار شدن به حملات قلبی را کاهش دهید.

۶- از استرس و عصبانیت پرهیز کنید

با توجه به ماهیت شغل رانندگان تاکسی، موارد مختلفی مانند گرمی هوا، ترافیک شدید و .... باعث افزایش استرس و عصبانیت آن ها می گردد. سعی کنید با حفظ آرامش خود در این مواقع با بدن خود مهربان تر باشید و خطر ابتلا به بیماری های مختلف و حمله قلبی را برای خود کاهش دهید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *